نوشته شده توسط : b

جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت:
سخنان حضرت آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار وزیر ارتباطات هر چند توسط رسانه ملی بازتاب داده نشد ولی با استقبال وسیع مردم به ویژه نسل جوان مواجه گردید. ایشان در این دیدار گفتند: "قرآن می‌گوید با همه مردم به زبان خوب سخن بگوئیم و نباید با فحش و تشر سخن بگوئیم و دشمن تراشی کنیم. در گذشته با برخی سخنان دشمن تراشی کردیم. نباید با سخنانمان کشورهائی حتی مانند رژیم صهیونیستی را بزرگ کنیم. اگر کسی عرضه دارد در عمل نشان دهد نه در حرف. همانطور که سران کشور برای این مملکت محترم هستند سران دیگر ممالک نیز برای مردم آنها محترم هستند و معنا ندارد به آنها فحش دهیم."
این مرجع تقلید، علاوه بر استناد به قرآن کریم، به این قطعه تاریخی نیز استشها کردند که: روزی دختر حاتم طائی نزد رسول خدا مشرف شد و حضرت عبای خود را زیر پای آن دختر فرش کردند. اصحاب حضرت گفتند: او مشرک است و پدرش نیز مشرک بود چرا چنین کاری کردید؟ پیامبر اکرم فرمودند: اکرام کنید کریم هر قومی را.
با اینکه سخنان این مرجع تقلید و البته تمام بزرگان روحانیت و مراجع تقلید باید سرلوحه اظهارات و عملکردهای مردم و مسئولان باشد،‌ کم نیستند مواردی که درست برخلاف این توصیه‌ها افرادی از مسئولان نه تنها به سران کشورهای دیگر بلکه حتی به خودی‌ها فحش و ناسزا می‌گویند و درصدد بر می‌آیند با تشر زدن هایشان اهداف خود را به پیش ببرند. متأسفانه بعضی از مسئولان سطح بالای نظام در اظهارات هفتگی خود، با کلمات و عباراتی که زیبنده جایگاه وی نیست هرکس را که نمی‌پسندد به باد ناسزا می‌گیرد و در این فحش دادن و تشر زدن، خودی و بیگانه نمی‌شناسد و به صغیر و کبیر نیز رحم نمی‌کند.
از جایگاه مقدس نماز جمعه در تهران و بعضی شهرها نیز متأسفانه سخنان، کلمات و تعبیراتی شنیده می‌شود که با قداست این جایگاه و با رسالتی که ائمه جمعه برعهده دارند در تضاد است. همین بی‌مبالاتی، در سخنرانی‌ها، مصاحبه با رسانه ملی و بعضی نوشته‌ها نیز دیده می‌شود.
تازه‌ترین مورد که اتفاقاً یک روز بعد از اظهارات آیت‌الله وحید خراسانی رخ داده، سخنان امام جمعه مشهد است که متأسفانه در خطبه نماز جمعه آنهم در جوار تربت پاک حضرت ثامن الائمه بر زبان وی جاری شده است. امام جمعه مشهد، طبق آنچه یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور نقل کرده گفته است: "باشگاه خبرنگاران جوان از قول وزیر ارتباطات گفته دولت باید فیلترینگ را از بین ببرد و فیس بوک را از فیلتر خارج کند و سپس گفته فقط ۱۵ درصد فیس بوک قابل استفاده است و این معنی‌اش اینست که دروازه فرهنگمان را به سوی دشمنان پیغمبر باز کنیم. با شکستن فیلترینگ فیس بوک غیر از اهانت به پیامبر و اهل بیت و برخورد با دین برروی مغز جوانان ما سیل رها خواهد شد و آیا با این مسأله می‌خواهید فرهنگ مقاومتی داشته باشید؟"
جالب است که امام جمعه مشهد در پاسخ به ابراز احساسات و شعارهای بعضی از نمازگزاران گفت: "البته توجه داشته باشید این آقای وزیر، فردی متدین است و ضد ولایت فقیه نیست و یک روزی در وزارتخارجه به این نظام خدمت کرده است. من نمی‌دانم اینها وقتی پیر می‌شوند چرا این حال را پیدا می‌کنند و به چهار قدمی چاله مرگ که می‌رسند این حرف‌ها را می‌زنند."با انتشار اطلاعیه وزارت مخابرات مشخص شد اصولاً وزیر مخابرات چنین مطلبی را نگفته بوده و آنچه امام جمعه مشهد به او نسبت داده و برپایه همان نسبت نادرست آنهمه تشر به وی زده، از مصادیق سر بی‌صاحب تراشیدن است!
در این واقعه، امام جمعه مشهد حداقل سه نکته را باید مورد توجه قرار می‌داد. اول آنکه ایشان می‌توانست با یک تلفن از خود وزیر مخابرات که خود اعتراف به تدین او دارد بپرسد آیا چنین مطلبی را گفته است یا خیر و بعد از اطمینان به صحت و سقم خبر، به تصمیم می‌رسید. دوم آنکه حتی اگر این خبر درست بود، امام جمعه می‌توانست با لحنی ناصحانه و محترمانه نظر خود را بگوید تا در مخاطب اثر بگذارد و حرمت جایگاه نماز جمعه نیز حفظ شود. و سوم آنکه در فرض دوم یعنی اینکه وزیر ارتباطات چنین مطلبی را گفته باشد، مطلب خلاف شرعی نگفته که استحقاق چنین برخورد عتاب آلود و فحش و تشر را داشته باشد.درباره اینکه با فیس بوک چگونه باید برخورد شود نظرهای مختلفی وجود دارد که حتی بعضی از مراجع نیز به استفاده کنترل شده از آن اعتقاد دارند و این اعتقاد خود را با صراحت اعلام کرده‌اند. آیت‌الله مکارم شیرازی هفته گذشته در دیدار وزیر ارتباطات پیرامون توسعه فضای مجازی که همین فیس بوک نیز بخشی از آنست گفتند: "تمام امکاناتی که در این عالم وجود دارد از جمله انرژی اتمی و سلاح‌های مختلف و هواپیما شمشیر دو دم است که هم می‌شود از آنها استفاده کرد و هم سوءاستفاده. باید مدیریت کرد که آن جنبه‌های مثبت حفظ شود و جنبه‌های منفی یا از بین برود یا به حداقل برسد. سعی شود تا جائی که ممکن است از جنبه‌های منفی کاسته شود."ملاحظه می‌شود که این نظر یک مرجع تقلید است نه وزیر ارتباطات. اکنون امام جمعه مشهد باید به این سؤال پاسخ دهد که چرا با یک مسئول متدین دولت اسلامی با چنین لحنی غیرمحترمانه و تشرآلودی سخن می‌گوید و ابتدائی‌ترین موازین و ضوابطی را که باید در نماز جمعه رعایت شود نادیده می‌گیرد؟متأسفانه این روش خلاف در جامعه ما درحال گسترش است و اختصاص به نماز جمعه ندارد. تأسف بالاتر اینست که این ادبیات، عرصه سیاسی کشور ما را به شوره زار فحش و تشر تبدیل کرده و همین وضعیت موجب شده بسیاری از مردم به ویژه جوانان از محافل مذهبی فاصله بگیرند. به نماز جمعه‌ها و کاهش تدریجی شرکت کنندگان در آن بنگرید و به رسانه‌های مجازی که میدان گسترده اظهارنظر جوانان است سری بزنید و ببینید که واگرائی چگونه درحال گسترش است.



:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

بالارفتن نرخ ديه به نفع کيست؟ چه دليلي دارد هر سال اين قدر نرخ ديه بالا برود؟ کمي هم به فکر افرادي باشيد که ناخواسته مجبور به پرداخت ديه مي شوند و تا هفت پشت شان بايد قسط بدهند!

آقايان منتقد دولت، تابستان ۹۱ را که دلار از ۱۰۰۰ به ۴۰۰۰تومان رسيد فراموش کرده اند؟ کجا بودند آن منتقدان که ارزش پول مان يک چهارم پول افغانستان شد؟ به گفته کارشناسان اين سوء تدبير و تصميمات اشتباه، تورم بالا، اختلاس هاي فراوان، رشد منفي ۶درصد آثارش حداقل تا ۱۵ سال بر اين کشور سايه خواهد افکند.

باور کنيد تمام مشکلات ملت و دولت از بي تدبيري و سوء مديريت احمدي نژاد است اگر فقط يک سال ديگر مي بود اول يارانه ها کاملا قطع مي شد دوم اين که ايران مثل سوريه يا افغانستان درگير جنگي مي شد که برادر به برادر رحم نمي کرد. خدايا شکرت که به مردم حسن انتخاب عطا کردي.

گراني و بيکاري مي تواند کشوري را نابود کند مسئولان عزيز به فکر باشيد!

لطفاً ستون حرف مردم را در صفحه اول قبل از تيترهاي روزنامه چاپ کنيد تا مسئولان ببينند. خسته شديم از گران شدن اجناس در هر روز! با تشکر.

کشوري که رتبه ۱۰۴ فناوري ارتباطات جهاني را دارد بايد هم تمام فکر و ذکرش، فيلترينگ باشد!

نخست وزير کره جنوبي بزرگ ترين درس را به سياستمداران جهان داد که مردم و جان مردم از پست و مقام مهم تر است.

وزير بهداشت فرموده اند ۱۰۰ قلم دارو به فهرست بيمه اضافه خواهد شد. در دولت قبل هم چند بار اعلام شد که ده ها و صدها دارو به بيمه اضافه شده است اما بنده به عنوان پزشک با ۲۰ سال سابقه کار که هر روز با دارو سر و کار دارم در عمل جز چند مورد اندک نديده ام. بيمه ها در مقابل طرحي که بار مالي دارد به نوعي مقاومت مي کنند يا اجرا نمي کنند يا قانون را دور مي زنند و حداقل اطلاع رساني نمي کنند. جالب است که زور دولت هم به آن ها نمي رسد!

زايمان طبيعي قبلا هم در خيلي از بيمارستان ها رايگان بود الان هم نگفتند همه بيمارستان ها بلکه همان هايي که از قبل بوده اگر چيزي ارزان شد آن وقت ادعا کنيد.



:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

آفرين بر دولت تدبير و اميد، حقوق ما معلمان ۲۰ درصد افزايش پيدا کرد و ماليات ۳۰ درصد و گاز ۵۰ درصد و بنزين ۷۵ درصد و ... در حالي که حقوق هاي ميلياردي از بيت المال به فوتباليست ها مي دهند اين است عدالت ؟!

آقاي رئيس جمهور! نمرديم و فهميديم شيب ملايم يعني چه؟

از مسئولان محترم يک سوال دارم اين که آيا ارزش پول ما با دلار و يورو يکي است که از گران بودن بنزين در ديگر کشورها خبر تهيه مي کنيد؟ شما ارزش پولي را بالا ببريد بعد بنزين را گران کنيد.

از روزنامه خراسان خواهشمندم سطح دستمزد در ساير کشورها را با ايران مقايسه کند و قيمت سوخت را هم، شايد کمي از منت آقايان بر سر مردم کم شود!

هنوز بنزين گران نشده همه چيز در اين مملکت به طور وحشتناکي دارد گران مي شود. به آقاي روحاني و دولتمردان بايد تبريک گفت!!

با عرض خسته نباشيد به مسئولان محترم که گراني ۷۵ درصدي بنزين را شيب ملايم مي دانند اين شيب را بايد با دنده سنگين و ۲ ديفرانسيل بالا رفت!

اسفندماه سال گذشته براي خريد پرايد به نمايندگي سايپا مراجعه کردم. قيمت پرايد ۱۶ميليون و ۳۰۰هزارتومان بود ولي قيمتي که امسال نمايندگي هاي سايپا به من مي گويند ۱۸ميليون و ۷۰۰هزار تومان است. چه دليلي براي افزايش 2.5ميليوني پرايد است و نظارت مسئولان کجاست؟!

آقاي خبرنگار تلويزيون! شما که جاده صاف کن دولت در گران کردن بنزين شده ايد لطف کن و بگو ترکيه و پاکستان هم مثل ايران داراي منابع زيرزميني نفت و گاز هستند؟

لطفا ديگر در مورد فيس بوک چرند ننويسيد، بهترين رسانه فيس بوک است. با تشکر.

رسايي اگر دلسوز هسته اي است به بهانه تبليغ دهه محرم به قول خودش هر سال يک ماه کار مجلس را تعطيل نکند و با هزينه گزاف به کشورهاي اروپايي نرود.

وقتي که از اعلام نام مفسدان اقتصادي خودداري مي شود و محکومان اقتصادي هم مجازات نمي شوند نتيجه اش اين مي شود که از انصراف از دريافت يارانه استقبال نشود.

يکي نيست به حسينيان بگويد وقاحت شما تا کجاست که اعلام مي کنيد فيلم جلسه اي را که همه زن بوده اند و خصوصي بوده  ديده ايد و تازه تهديد به انتشار فيلم هم مي کنيد؟

 

حرف‌مردم خراسان - سه‌شنبه 1393/02/02 

ما نيروهاي شرکتي پيمانکار کارخانه سيمان مشهد از دي ماه سال ۹۲ حقوق نگرفته ايم صداي ما را به گوش مسئولان برسانيد.

کاري که اکنون انجام مي شود و اقلام مهم غذايي مثل شير کم کم از سبد مصرف خانوارها حذف مي شود، جنايتي است که در حق نسل آينده مي شود، فکر کنم ۱۰۰ سال ديگر لي لي پوت  ايراني ها باشند، ببينيد ژاپن در مورد اصلاح نژاد چه کرد و ما چه مي کنيم.

چرا مردم بايد هزينه به روز شدن کارهاي دولت را بدهند؟ آيا اين درست است که ۳۰هزار تومان بابت هوشمند کردن کارت پايان خدمت بپردازيم؟

دولت با سرمايه ميلياردي به جاي اين که براي جوانان بيکار ايراني کارخانه يا شغلي ايجاد کند پول بيت المال را خرج فوتبال مي کند و هيچ کسي هم نيست که بگويد چرا اين پول ها خرج فوتبال مي شود!

بهتر نيست دولت اعتدال و خدمتگزار به جاي تقاضاي انصراف مردم از دريافت يارانه، از دستمزدهاي ميلياردي بازيکنان استقلال و پيروزي بکاهد؟ مگر بين آن ها و ديگران چه فرقي وجود دارد که اين سهم عمده از بيت المال به آن ها اختصاص يابد؟

با سلام آيا مي دانيد يک کارمند ۱۰ برابر يک بازاري و شايد هم بيشتر ماليات پرداخت مي کند.

دولت تدبير و اميد يا دولت قيچي به دست! خيلي بي انصافي است که از اضافه حقوق فروردين کم کنند! آن هم از قشر فرهنگي! شايد مي خواهند فرهنگيان با انگيزه به کلاس بروند!

مرگ يک بار، شيون هم يک بار، همه قيمت ها را جهاني کنيد تا ديگر قاچاق نشود! حتي پفک را! فقط بي زحمت دستمزد کارگر و کارمند هم جهاني شود. ما بزرگترين منابع نفت و گاز جهان را داريم

۹ سال پيش به احمدي نژاد رأي دادم بعد از ۶ سال پشيمان شدم. يک سال پيش به روحاني رأي دادم بعد از ۶ ماه پشيمان شدم!

دولت وقتي خدماتش به مردم را از ۲۰ درصد تا بيش از ۵۰ درصد گران مي کند، چگونه مي تواند تورم را به زير ۲۵ درصد برساند.

براي گاز بهاي ۲۴ هزار توماني ۶ هزار و ۵۰۰ تومان عوارض گازرساني، ۱۶۰۰ تومان ماليات و ۱۷۰۰ تومان آبونمان، از لحاظ شرعي درست است؟

علت عمده انصراف ندادن اکثريت مردم از دريافت يارانه، برخورد نکردن قاطع مسئولان با رانت خواران و سوء برداشت از بيت المال است نمونه واضح آن نيز اختلاس هاي سال هاي اخير و دريافتي هاي نجومي برخي از فوتباليست ها از بيت المال است.



:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()